Lányságod utolsó emlékezetes élménye? Vagy netán rémálom? Akár Te szervezed a lánybúcsút, akár a barátnőid vagy tanúd, érdemes szem előtt tartani néhány szempontot, hogy az előbbinél maradhassunk.
Esküvőszervezőként számos sztorit hall az ember, így vagy úgy sikerült lánybúcsúkról. Bár alkalmanként a lányok segítséget kérnek ennek szervezésében is, de mégis gyakoribb, hogy a barátnők ugranak neki a feladatnak. Küldd át ezt a cikket a lánybúcsú-szerveződnek, hogy véletlenül se torkolljon katasztrófába ez az alkalom. Mutatom, melyek az aranyszabályok!
1. Amit a menyasszony kíván
Bár a lánybúcsúk hagyományosan elég pikánsak vagy bevállalósak is lehetnek, nem kell ezt az utat követni. Azt vegyétek figyelembe a szervezésnél, hogy a menyasszony mit szeretne! Ha a menyasszony túrázós alkat, de nem szeret bulizni, felesleges kibérelnetek a legjobb party termet Budapesten, mert higyjétek el, nem fogja élvezni. Vigyétek el inkább egy jó kis túrára, személyre szabott feladatokkal. Mint mindenhol, itt is a kommunikáció a kulcs. Bátran kérdezzétek meg a menyasszonyt az elképzeléseiről, milyen programok férnek bele számára, milyen ételeket-italokat fogyasztana. A legjobb, amit tehettek, hogy személyre szabjátok a lánybúcsút.
2. Számoljatok le a klisékkel!
Ahogy az előző példából is láthattátok, nem kell a kliséknél maradni. Manapság már bármi “betudható” lánybúcsúnak, legyen az egy túra, egy hosszúhétvége, borkóstoló, gasztrotúra, kalandpark látogatás, fesztiválozás, beauty-program, vitorlázás, jó kis koncert vagy Balaton-körbetekerés. Nem számít, ki mit gondol, csak az, hogy a menyasszony és a csapata élvezzék a programot!
3. Megfelelő időzítés
Válasszatok olyan időpontot, amikor a menyasszony megfelelően át tudja élni az eseményeket. Ha nagyon közel van a lánybúcsú az esküvő napjához, nem biztos, hogy el tudja magát engedni, ráadásul nem marad túl sok idő a regenerálódásra sem. Azt szoktam javasolni, hogy a lánybúcsú legyen 3-6 héttel az esküvő előtt.
4. A programok megtervezése
Attól függően, hogy mennyire összeszokott a lánybúcsús csapat, illetve hogy mennyire van nagy gyakorlatotok a közös programszervezésben, érdemes erősíteni a kommunikációt. Ez azért fontos, mert sokfelől jött embereknél előfordulhat, hogy elvesznek az apró részletek, infók, félreértések adódnak. A legjobb, ha van egy vezető szervező, aki koordinálja a szervezési feladatokat és kommunikálja a részleteket, akkor, amikor szükséges. Ilyen mérföldkő lehet a kisebb-nagyobb ajándékok kiválasztása, a foglalások, fizetések intézése, feladatok kitalálásra. Figyeljetek rá, hogy a programok ne legyenek túltolva! Csoportban más “intenzitással” mozdulunk, egy étkezés vagy elindulás gyorsasága a többszöröse lehet, mintha ketten-hárman lennétek. Számoljatok ezekkel az extra időkkel, kiváltképp, ha időpontra mentek valahová. Hagyjatok elegendő időt a pihenésre, regenerálódásra, mert enélkül egy idő után csak zombiként fog kóvályogni a csapat. 🙂 A helyszínekre való eljutást is tervezzétek meg alaposan és nem utolsósorban a költségekről és azok szétosztásáról időben állapodjatok meg.
5. Távol a megszokottól!
Fedezzetek fel ezúttal valami újat, valami emlékezeteset! Távolodjatok el a megszokott, hétköznapi eseményektől és helyszínektől, például most ne a kedvenc klubotokba menjetek. Ilyen alkalom csak egyszer van, legyen ehhez méltó a program.
+ 1 Vigyázzatok a menyasszonyra!
A menyasszony az élete egyik legfontosabb eseményére készül, megérdemli, hogy most valóban elengedhesse magát, de csakis biztonságos közegben. A lánybúcsús csapat felelőssége, hogy a menyasszony jól érezze magát és testileg-lelkileg épségben térjen haza. Gondoskodjatok róla, hogy megfelelő ételeket fogyasszon (most ne salátát 🙂 ) és elegendő vizet igyon, főleg, ha melegben, napon, vagy alkoholfogyasztás mellett zajlanak az események.
+ 1 Vigyázzatok a menyasszonyra!
A menyasszony az élete egyik legfontosabb eseményére készül, megérdemli, hogy most valóban elengedhesse magát, de csakis biztonságos közegben. A lánybúcsús csapat felelőssége, hogy a menyasszony jól érezze magát és testileg-lelkileg épségben térjen haza. Gondoskodjatok róla, hogy megfelelő ételeket fogyasszon (most ne salátát 🙂 ) és elegendő vizet igyon, főleg, ha melegben, napon, vagy alkoholfogyasztás mellett zajlanak az események.
Ha úgy gondolod, hogy a lánybúcsú szervezését is inkább profira bíznád, nyugodtan keress meg. Szívesen vállalom a lány- és legénybúcsúk megszervezését, hogy ez a teher se a Ti vállatok nyomja. 🙂
A NOYA Wedding alapító tulajdonosa vagyok, esküvőszervező, tanácsadó. Olyan pároknak segítek felkészülni az esküvőjükre, akiknek fontos, hogy az esküvő ne csak a külsőségekről szóljon, hanem egy valódi lelki lépcsőfok is legyen a boldog házasságukhoz vezető úton. Ebben segítek Neked is a cikkek, tanácsadások és a részleges vagy komplett esküvőszervezés által! Tarts velem!
Kapcsolódó cikkek:
“Mismatched” koszorúslányruhákból szép összhatás?
Hallottátok a hírt, hogy Palvin Barbi és Dylan Sprouse összeházasodtak, ráadásul Magyarországon? Számos csodás fotó látott ma napvilágot, de amit most kiemelnék Nektek az csodás koszorúslány kör Barbi körül.
13 tipp forró nyári esküvőre
Csodálatos dolog a nyári esküvő! Azonban ahhoz, hogy a forróság inkább fokozza, mint elfojtsa a hangulatot, érdemes néhány alapvető dologra gondolnod!
Kulcs a tökéletes ruha kiválasztásához
Rengeteg szempont alapján lehet menyasszonyi ruhát választani. De vajon mi az esszenciális összetevő, ami ahhoz fog vezetni, hogy megtaláld a tökéleteset?