Ha az esküvődre készülsz, felmerülhet a kérdés, hogy milyen zenét válasszatok a Nagy Naphoz és hol találod meg azt. Ahhoz, hogy segítségedre legyek, összegyűjtöttem néhány fontos tudnivalót. Az első és legfontosabb szabály, hogy mindig az adott célhoz válassz zenét.

Vendégvárásra érkezve

Ami biztos, hogy akár zenekart, akár DJ-t kérsz fel zenei szolgáltatónak, ők már készenlétben kell álljanak az első vendégetek érkezése előtt. Nincs is annál kínosabb, mintha a vendégek orra előtt kell kábeleket dugdosni, hangfalakat cipelni. Ideális esetben ezek már jó előre megtörténnek, a zenei szolgáltatód pedig a legszebb mosolyával és legelegánsabb öltönyében várja a vendégeket. Akárhogy is, érdemes a vendégek érkezéséhez is könnyed zenei aláfestést biztosítani, például halk jazz-t vagy bosanova-t. Itt találhatsz néhány példát, hogy mire érdemes gondolni. A lényeg, hogy a vidám, kellemes dallamok adják meg a kezdő hangulatot az érkezőknek.

A szertartás alatt

A szertartásra érdemes már komplett listával felkészülve érkezni, pontosabban jóelőre kitalálni, hogy milyen dallamok csendüljenek fel, majd ezt a zenei szolgáltatódnak átadni. Előfordulhat, hogy a szertartást a helyszínetek hangosítja, ez abból a szempontból is ideális, hogy ilyenkor a szolgáltatód a “végleges” helyére tud bepakolni, nem kell a szertartás után sietve átcuccolnia a vacsora és a buli hangosításához. Az anyakönyvvezető vagy szertartásvezető pontosan meg tudja mondani, hogy mely momentumokhoz érdemes zenét választanod – az általa vezetett szertartáshoz illeszkedve, de ezek az általánosak:

  • bevonulás
  • aláírás, gyűrűhúzás
  • ceremónia
  • szülőköszöntő
  • pezsgős koccintás
  • gratuláció
  • kivonulás

Ha templomi szertartásotok is lesz, ott pedig nagyon-nagyon fontos, hogy mindenféleképpen egyeztess a pappal vagy kántorral, hogy milyen zene vihető be, milyen technikai és helyszíni feltételek biztosítottak. Én egyébként javaslom, hogy a vendégek helyfoglalásához is válasszatok valamilyen kellemes zenét, pont azért, hogy meghatározza a hangulatot és emelje az ünnepélyességet. Például:

Vacsora alatt

A szertartás után nagy valószínűséggel megtörténnek a gratulációk, elkészülnek a csoportképek, így addig a zenei szolgáltatódnak még van ideje előkészülni a vacsorára, a vendégek terembe érkezésére. A legfőbb szempont itt, hogy elnyomjuk a tányércsörömpölés, étkezés zaját, dobjunk a hangulaton, elkerüljük a kínos csöndet, tehát segítsük a jó hangulat kialakulását. Éppen ezért nem érdemes hangos vagy túl pörgős, esetleg nagyon drámai zenéket választani, de a legjobb, ha ezt a zenei szolgáltatóra bízzuk. Ha zenekarotok van, akkor is javaslom, hogy ők inkább egyenek nyugodtan, legyen a zene vacsora alatt inkább bejátszott. Itt el tudunk képzelni swinget, jazz-t, ismert slágerek feldolgozásait.

Közvetlenül a vacsora után

Ezen a ponton tedd fel magadnak a kérdést, hogy bánod-e, ha a násznéped a vacsora után azon nyomban táncra perdül? Van, aki ezt kifejezetten szereti és bóknak veszi, ha önjáró a buli… De persze vannak, akik ragaszkodnak a hagyományokhoz és ahhoz, hogy a táncparkettet az ifjú pár avassa fel, ezzel megnyitva az esti mulatságot. Bárhogy is döntötök, fontos, hogy erről tudjanak a szolgáltatók, hiszen a zenei aláfestéssel is irányíthatók az események. Mindenesetre itt már felcsendülhetnek kicsit pörgősebb dallamok is, de nem muszáj egyből belecsapni a tombolásba (alább mutatok erre is példát.). Általában nem is nagyon tudnátok, mert mindenki éppen jól van lakva, jól esik egy kis ejtőzés. Kihasználhatjátok az időt akár arra is, hogy odamenjetek az asztalokhoz, néhány szót váltsatok a vendégeitekkel.

Az esküvői zenei repertoárjáról a további információkat a 2. részben találod meg. Ha szeretnél tovább olvasni, akkor kattints ide!

Vas Noémi esküvőszervező

A NOYA Wedding alapító tulajdonosa vagyok, esküvőszervező, tanácsadó. Olyan pároknak segítek felkészülni az esküvőjükre, akiknek fontos, hogy az esküvő ne csak a külsőségekről szóljon, hanem egy valódi lelki lépcsőfok is legyen a boldog házasságukhoz vezető úton. Ebben segítek Neked is a cikkek, tanácsadások és a részleges vagy komplett esküvőszervezés által! Tarts velem!

Kapcsolódó cikkek:

Esküvői tippekből sosem elég

Kövesd a NOYA Weddinget: